fredag 8 oktober 2010

Veckan (än så länge)

Bloggar jag inte så får jag en sur sambo efter mig. Så jag får väl göra det då. Idag är jag ledig och solen skiner. Livet är perfekt. Jag ser endast en molntuss på himmlen. När jag har bloggat färdigt ska jag ut och vifta bort den.

Veckan har gått snabbt. I måndags bakade vi bullar i bullens ära. Kul att kanelbullen har fått en alldeless egen dag men det är ju mindre kul för figuren. Bakar man 40 bullar så får man fira Kanelbullens dag i 3 veckor vare sig man vill eller inte.

I tisdags hände inget speciellt. Förutom att det var dagen efter Kanelbullens dag.

I onsdags fyllde mammas Magnus år också. Minns inte exakt hur gammal han blev men jag tror det var 30 år han fyllde. Så grattis igen om du läser detta.

Igår, torsdag, gick jag upp kl. 06.05 för att stå redo på jobbet kl. 08.00. Därför minns jag inte så mycket av gårdagen eftersom jag resten av dagen var halvvaken. Skitbra om man jobbar med service. Var tvungen att tänka en halv minut innan kunden fick svar på sin fråga och då hade kunden redan gått därifrån. Somnade i fosterställning på soffan klockan tjugoett dregglandes på Tom.

Fredagarna har numera ytterligare en höjdpunkt. Förutom att hela fredagen i sig är en höjdpunkt så är världens näst bästa norrman tillbaka: Fredrik Skavlan. Han är inte så jättepoppis här eftersom han tydligen har varit i tv-rutan längre än Claes Elfsberg. Här var han het för typ 10 år sedan. Jag läste igår i norska VG att snittåldern på dem som kollar på Skavlan är 55 år. I och för sig så hade alla program som var med i artikeln en snittålder över 50 år. Kungarna av Tylösand var inte med på den listan.


Förresten så finns det fredagsmys här i Norge också, men då heter det givetvis fredagskos:

7 kommentarer:

  1. Jeg bare undrer, hvem er verdens beste nordmann? :)

    SvaraRadera
  2. Mange som gjør den feilen der, men han er ikke ekte nordmann. Han er fra Hviterussland :p

    SvaraRadera
  3. OK, i give up. Tom är världens bästa norrman!

    SvaraRadera
  4. YaaY :)Og han bor ihop med verdens beste svenske :)

    SvaraRadera
  5. Där har du fel Tom!
    Det gör jag.
    Har du synpunkter kan vi reda ut det på torsdag!

    SvaraRadera
  6. Världens bästa svenska är du!!
    Världens bästa norrman är förmodligen Tom efter som han har valt dig, sen kommer "Skavlan" tycker en farmor, puss och kram. Längtar såå efter dig.

    SvaraRadera